Selecteer een pagina

Over mij

Over Ester Oude Nijhuis 

 

Na mijn studie Bestuurskunde aan de universiteit Twente heb ik 14 jaar als ambtenaar gewerkt. Eerst bij bestuurszaken en later als projectmanager. En als ik heel eerlijk ben: ik vond het helemaal niet makkelijk. Ik wilde graag resultaten bereiken en dat kon ik natuurlijk niet alleen. De eerste jaren als projectmanager heb ik enorm geworsteld. Hoe kon ik anderen meekrijgen? Projectgroepvergaderingen deed ik liever niet, ik vond het vreselijk.

Op een gegeven moment besloot ik om er geen genoegen mee te nemen hoe het ging. Ik heb hulp gezocht bij trainers en coaches en dat hielp. Aan het eind van mijn loopbaan als ambtenaar was ik programmamanager duurzaamheid en met mijn team liep het werk op rolletjes. We haalden veel resultaten en het lukte ons heel goed om onze collega’s mee te krijgen, budgetten te regelen en besluitvorming kregen we ook goed voor elkaar. Ik kan met recht zeggen dat ik mijn ontslag nam op het hoogtepunt van mijn carrière.

Want ik had nog een droom, en dat was om een eigen bedrijf te beginnen. Deze keer wilde ik niet zoveel tijd verspillen en aanmodderen. Dus ik pakte het anders aan. Ik investeerde al heel snel in businesscoachingsprogramma’s om van de besten te leren hoe ik een succesvol bedrijf kon opbouwen. 

Ik leerde dat de basis bestaat uit marketing en sales vaardigheden. En toen vielen de kwartjes. Ineens begreep ik dat mijn successen in mijn laatste jaren als ambtenaar geen toeval waren. Ze waren het gevolg van mijn acties die pasten binnen de marketing- en sales principes. Ik kwam erachter dat er eigenlijk nog veel meer mogelijk geweest als ik deze principes structureler had toegepast toen ik nog voor de overheid werkte. Had ik dit maar geweten als ambtenaar…

En dit is de reden dat ik De Succesvolle Ambtenaar heb ontwikkeld. Ik help mijn klanten aan:

  • Succesvolle projecten en beleid: blije bewoners!;
  • Intern draagvlak, waardoor tijd en geld bespaard wordt;
  • Een prima carrière binnen de overheid en fijne samenwerking met collega’s.
  • Tijdwinst, geen eindeloze werkdagen, waardoor er voldoende tijd en energie overblijft voor je gezin, je hobby’s etc.

De samenleving is aan het veranderen. Door moderne communicatietechnieken is het veel eenvoudiger geworden om meer verbindingen aan te gaan en deze goed te houden. Deze technieken zijn zowel binnen als buiten de organisatie toe te passen. Let op, het gaat niet alleen om het zenden van informatie, voor echte verbindingen is het minsten zo belangrijk om te luisteren. Dat is prima mogelijk, maar wordt nog niet veel toegepast, zeker niet binnen gemeentelijke organisaties. De Succesvolle Ambtenaar zorgt ervoor dat je deze middelen slim gaat toepassen, zodat ze je veel opleveren in zo min mogelijk tijd.

Op een stralende overheid,

Ester Oude Nijhuis
06 275 00 399
Ester@Caseon.nl
www.caseon.nl
De Succesvolle Ambtenaar

Mijn checklist ‘Hoe word je een Succesvolle Ambtenaar, 25 tips waardoor jouw projecten de eindstreep wél halen, in minder tijd’ helpt jou:

 

  • meer te bereiken voor de samenleving
  • beter samen te werken met bestuur en collega’s
  • tijd over te houden voor andere belangrijke dingen als hobby en gezin
  • kortom: je krijgt weer plezier in jouw werk als ambtenaar
dit veld niet invullen s.v.p.